Nifty129's Avatar

Nifty129

Banned
Joined 05/29/2020 Achieve Points 590 Posts 1235

Nifty129's Comments

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    You should be proud of how you played the mono shurima vs mono demacia game

    Wish we'd recorded it

    You did.your turbo solitaire play style

    Very Majin

    And I did my speeding ticket play style which is very nifty

    And I managed to stop your turbo by killing all your Champs for lethal despite flipped sundisc

    So its nice to see that it is possible to play both ways in LOR

    Turbo vs reactive

    And while I believe turbo has the edge I can get my cheeky out plays in now and then

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    Jarvans here to tell you you're breaking the speed limit scissors girl

    Slow it down!

    Youre gonna feel justified just cuz you got to duplicate boar

    But you forget while you were busy meming I stole another set of 3 with elites

    Gg No re

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    So if you want to know why Bannana blaster keeps working against you guys?

    It's the way you play you're a bit toooo thirsty so when I two for one with the removal and body forcing a burst out of you

    Thats all I need that games already over

    Tooooo fast toooo thirsty

    Sometimes you just gotta slow it down, take your lumps, find your path to victory

    But when you're vroom vroom vroom non stop that 4 mana two for 1 is just gonna 100% speed bump you and you're done

    Hahahaha so angry

    Yeah or you can just high roll lurk that's good too

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    Okay good 3 game set

    I won all 3 with meme banana blaster

    And you tried to do hard counter things

    And failed

    GG No re

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    Youre teching 3 denies in your yassao deck for me?

    So flattering annnnnyways

    I remember how this dick swinging competition usually ends don't you?

    That deck was worse than mine in every way those flash bombs literally did nothing lol

    Rofl omg

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    Winning in 4 turns

    Yep that is what sweaty looks like

    "Shen emote shen emote"

    Double blade flurry hahahaha

    And what if you weren't playing me?

    Stop with the hard counter bro it's embarassing

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    So many xolani need more xolanis rofl

    Oh relax you low rolled you died most of the time there hahaha

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    I know dude I know

    Evelyn just wants to board spam and whip her opponents nexus

    And bard is like I honk my horn yo

    And somehow he keeps winning?

    Thats nuts

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    Hahahaha youre gonna play nothing until aniva landmark?

    Okay there's memeing and then there's just 0% chance ever

    Yeah see dude?

    You just play nothing rofl

    Even bad decks will beat you down

    Did bard just beat double Xolani big brain?

    Thats embarassing

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    CEDACAYEBUAQMAI6AEDAIFICAEASUMQCAECBWNAFAQAQCBIGBIHAEAIDAEEQCBYEBUAA

    I know right elusive aheri deck I' surprised too that this list won

    It's a meme right thralls early into sump into champion generator?

    What's crazy is that having 60 shromes in deck spread out over 20 cards is nothing if you draw 0 cards.

    Thats 2 dmg per turn vs what the 10 you were doing?

    Yeah so this meme deck does work and that's crazy and fun

    The right play believe it or not is bounce landmark during swing and I never thought I'd believe that 

    I did replace clocking with blighted I can't meme that hard need 1 board clear heal

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    This is literally the pitch everything on block

    Into open pass

    Into answers

    Into landmark value deck

    It should be pretty much impossible to playground if people don't start hard teching landmark removal again

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    I also want to talk about eternal cards that have gotten a lot better in leu of changing play styles

    Specifically mystic shot and thermo

    I think playing the game without mystic shot right now is gonna feel a little bad

    It's the only decent on curve answer to Samara and with simira being ubiquitous across the best control and best aggro decks in eternal thats no small thing

    And obvious late game burn potential etc.

    No big brain there

    But what does surprise me is the massive increase in thermo value

    It used to be that this card was dead as a 3 of in every had ever

    But standard has trained players to slap down Champs fearlessly 

    Like oh it's p and z let me just vommit out my hand blah

    Or no vengence and I've heard of flock and that's in noxious blah and there's their hand

    So yeah thermo into 0 deny decks unironically good support removal option right now 

    So yeah in this list with the combined best control cards in freij and p and z you can absolutely run thralls without shurima

    You can just delay all day with sump, tavern keeper, and blocking with lissandra and spell tutor cuz that's what her real name should be

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    Unironically not bad

    and if you want to tech anti aggro you have blighted ravine

    and you can drop clockling

    I've been moving off aoe's lately ever since aggro doesn't look like aggro anymore

    and 1 drops can be like 10/10s 

    so blighted isn't the auto include it used to be

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    CEDQCAYEBUAQMAI6AEDAIFIBA4CASAQBAEVDEAQBAQNTIBAEAEAQKBQKAIAQGAIJAEDQIDIA

    okay so this is about as memey as it gets right?

    where you just pitch all your champs for value, and then actually win with thralls and landmark value?

    so yes we run 2 sump and 2 hallowing abyss so we can prevent the opponent from making us unalive on top of our tavern keepers?

    seems good no?

     so I don't have to do the akshan tahm kench thing which is a little old school?

     

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    People think you run ava because it doubles Corina trigger and they are right but the real reason you run 3 ava is catlyn

    Want to know how much dmg she does after 6 puffcaps and 3 flashbombs? Half your life total

    So running ava without catlyn is a little sus

    Because you want that open attack with Corina backup 50/50

    Can you 1) stun/frostbite leveled catlyn 2) hold up the deny mana for Corina

    Otherwise you basically have to condense Corina cuz you have 0 attack pressure, and you're literally waving a flag saying don't spend your mana and hold up your deny

    So now you're 100% all in on combo and I dont play that way personally it's too...gimmicky? Unreliable? Like what are the chances sump monument keeps you alive? I would personally run sump in the freijord shell, so now we are saying okay you can't kill us with chip dmg and we will frostbite the big stuff

    That seems good

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    CQCACBYKBEBQKCRRI2TACAYFAQBAMDQGAECAQGI3GQ2TUAABAEDQUDY

    I'm willing to run the one condense from the standard tech instead of the officer squad

    There is that one scenario where you double Corina, or even just get your extra mushrooms. But I'm not gonna allow myself to draw 3

    That being said I won't do sump monument or condense as a 3 of when that list is literally 50/50 which I can see based on rationing alone

    Just give me decent cards the 3 pokey, the 3 concologist, the 3 thermos I'm fairly confident I can survive with that alone

    Because I just wrecked Jax orn

    Why do these decks keep dropping catlyn?!

    You literally just conceded on level because you didn't have her

    Respect my girl!

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    Wait I just found the next great eternal deck Zillian Sett!

    You just suicide in all your Champs for value and then time bomb or elusive them to death

    Wait don't give them any ideas 😅

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    Yeah you're pitching again so I'll swap out

    Wow I just snap removed your pitches and you lost?

    Welcome to eternal

    Oh no I shromed you through your champ pitches?

    Welcome to Nifty land

    Every strategy has a weakness and while we can sit here and talk about which Champs are better to suicide is it zillian or is it Sett

    The reality is you don't want to be pigeon holed into one play pattern.

    Cuzz yeah someone will just Catlyn your face in. I think thats why I like eternal so much its literally impossible to say hmmm this one.broke strategy is so broken it can't be stopped 

    Thats a standard thing only.

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    Now unfortunately this deck is 100% eternal

    13 cards out of 40 are rotated

    So you won't be seeing thing kinds of results on the "competitive but actually less balanced" format.

    But man this is why eternal is fun. You take these dumb unplayable cards like bard like Laurent blade master and together you make them legendary

    But then you have to face down 18/18 stats with quick attack across 3 bodies for 0 mana so pick your poison I guess

  • Nifty129's Avatar
    Banned 590 1235 Posts Joined 05/29/2020
    Posted 11 months ago

    So I did win fairly easily there with bard garen into karma sett

    But  thats because you couldn't buff pitch set

    Which is what that deck does

    Only Sett doesn't die when you pitch him making him the ultimate close your eyes and swing champ

    Meanwhile I fought you tooth and nail for every inch and had a leveled bard

    So of course I would win before you could start pitching for value

    I dont want to condemn that style of play, which is to say leverage your champions for trade value at any expense.

    I will say however that isn't the style of play I enjoy. Naaah I gonna flip, I gonna make 4 mana 7/7 that buffs for 2/2 I gonna do that with bard cuz that's what bard does.

    But most would just swing and trade with him all day and that's probably better 90% of the time.

  • ODYN
    0 Users Here